28 februari 2010

Söndagsmys

Ibland behövs inte mycket för att mysfaktorn ska vara hög. En säng, ett täcke och några kuddar, mysbelysning och musik. Det behöver inte ens va så kallade ''lipis låtar'', eller som Ida och jag säger ''cutcut låtar''. Det kan va allt från rock till pop, reggae till RnB. Huvudsaken är att man har musik. Och framförallt den musik man älskar.

Jag har alltså bestämt mig för att ha en myskväll ikväll. Bara slappa och inte göra något. Inte för att jag gjort så mycket idag heller men i alla fall. Ska bara ägna mig på musik ikväll, och kanske lite Bones också. Det är mys!

Vad är mys för er? Har ni något speciellt ni äter när ni vill mysa eller gör ni något lite extra då. Jag själv tycker att det inte behövs så mycket för att det ska va mysigt. Att t ex. va med syskonbarnen och helt spontant få en kram av dem, är mysigt och att sitta framför en brasa när det är som kallast ute. Jag tycker det är mysigt när det regnar. Speciellt eftersom vi har plåttak och man kan höra regnet smattra utanför, mmmm mys!
När min extremt korkade och osociala katt är kelig och vill ligga riktigt nära, så är det mysigt. Min IKEA lampa är mysig,Det finns helt enkelt massa saker som är mysiga i livet. En del mer än andra.

Nu ska jag gå och fixa lite frozen yoghurt så jag kan äta ikväll. Det är mys!

1 kommentar:

fupp sa...

mys för mej är nog att bara få vara i Robins närhet, åh vad mysigt de är! finns massa mysiga saker i livet !