05 februari 2010

Love is my religion, hey you can take it or leave it, and you don't have to believe it

7½ fråga tills kursen är slut. Yes, snart har jag läst om Judendomen och Islam klart. Kursen tog 3-4 månader för mig att slutföra, riktigt stolt. Har jobbat på i bra tempo med tycker jag och svarat på frågorna så gott jag kunnat. Den där halva frågan som nämns ovan, håller jag på att jobba med nu. Det är svårt att svara på ''Hurdan är gudsbilden i Islam i jämförelse med t.ex gudsbilden i kristendomen eller i någon av religionerna som härstammar i fjärran östern.'' Hittills har jag skrivit om hur gudsbilden är i Islam. Jag är inte helt nöjd med det lilla jag skrivit men jag hittar inte mera någonstans så det får duga nu. Har alltså bara Kristendomens gudsbild kvar nu men jag hittar inget svar, inte i pappren och inte på internet heller. Jo jag hittar låånga utläääggande svar som är jooobbigaaa att läääsaaa. Nog för att jag själv gillar att skriva mycket och så men, det finns ju faktiskt en gräns ellerhur?

Men, hur ser vi kristna på gud egentligen? Jag tror i alla fall att han är en skäggig gubbe med en lång konfirmationskåpa.. liknande sak.. och så sitter han på molnen och drar sig i sitt vita långa skägg och funderar på allas böner som han får dagligen. Tror dock inte att jag kan skriva ner det på pappret och skicka till Axxell..
Hur dumt skulle inte det vara ?!

Inga kommentarer: