23 februari 2010

Shop til you drop

Nu är vi hemma igen. Hade en jättebra dag igår i Uppsala med massa shoppande och sicksackande mellan butiker. Så idag har har jag ont överallt. Till och med i armmusklerna, inte gick jag väl med armarna igår?

Vi började med att fara till IKEA och shoppa för mitt presentkort. Hitta alla saker jag behövde, förutom laptop stödet som inte fanns i butiken. Det jag köpte var fyra förvaringslådor, en tvättkorg, en collageram(bilden) och en golvlampa. Jag är riktigt nöjd med det :)
När vi var klara på IKEA for vi till Max och åt lunch. Sallad och chickennuggets blev det. Efter det, vidare till Gränby Centrum där vi shoppa massa saker! Ida och jag hade grymt kul när vi gick mellan alla butiker och provade och skrattade åt alla udda kläder som fanns. På hela dagen i Gränby Centrum så köpte jag tre linnen, en t-shirt, två bh:ar och sex par trosor. Inte överdrivet mycket men det behöver ju inte vara så. Massa pengar hade jag kvar efter denna långa dag. Jag är stolt över att jag inte shoppade för alla pengar.

Uttrycket ''Shop til you drop'' stämmer verkligen för när vi var klara för dagen och åkte mot färjan, så slockna både Id
a och jag i bilen. Skönt att vila efter en lång dag i Gränby Centrum där man har gått så mycket att fötterna värkte.

På färjan sen så köpte jag tuggummi och en parfym sen anlände vi äntligen på Åland. Jag hade en grymt rolig dag men det var grymt skönt att komma hem också.
Borta bra men hemma bäst!

Inga kommentarer: