01 juli 2012

STEKT ÄGG.

För ett tag sen konstaterade jag att jag är usel på att steka ägg. Det såg ut som äggröra osv.

Men nu börjar jag få grej på det hela! För varje gång ser det mer och mer ut som ett stekt ägg. Framsteg. Kände mig lite som farbror Melker ett tag, hade inte rätta knycken liksom. Men det tar sig, sa mordbrännarn'. Snart funderar jag på att byta namn till tant Melker. Det är väl originellt.

Det finns faktiskt andra likheter mellan Melker och mig. Vi tycker båda om att skriva, vi är båda lite klantiga, och vi älskar barn! Tant Melker borde ju vara det självklara namnet liksom.

Kanske man egentligen borde skriva att Melker tyckte om att skriva. Att han var klantig, och älskade sina barn. Kan ju inte skriva i nutid om en människa som inte finns mera. Eller kan man det? Lite sådär i smyg kanske. Snart är nog grammatiknisse här och höttar med fingret.
*Ler lite extra och fladdrar med ögonfransarna*

Inga kommentarer: