11 juli 2012

NÄR SJÄLVFÖRTROENDET TRYTER

Det här kommer bli ett sånt där tråkigt inlägg utan bilder för jag orkar ärligt talat inte vara överambitiös just nu och anstränga mig så mycket. Så nu vet ni det. Har haft en skit dag idag kan man säga. Från och till på nått sätt. Ena stunden har jag skrattat och skojat med mamma och pappa, nästa har jag varit irriterad och snäsig.

Med både gymmet och promenad bakom mig idag känner jag mig ändå dålig. Det känns som om inget händer, hur mycket man än tränar och promenerar och äter rätt. Inget godis, inget bröd, ingen potatis eftersom jag inte gillar det, knappt pasta eller ris heller. Inga onyttigheter alls. Massa frukt och bär, grönsaker, fisk, kyckling, nötter och frön. Ägg och tonfisk. Det är min kost och med den +4 dagar på gymmet i veckan och långa promenader dagarna emellan så tycker man ju att något borde hända. Men nä, inte mycket heller.

Visst, vågen visar för det mesta ner med undantag för någon enstaka gång då jag gått upp nått gram eller så. Det är midjemåttet jag inte är nöjd med. Den där förbannade putmagen och de där förbannade kärlekshandtagen kan ju gå och ta sig där solen aldrig lyser. Jag vill ha bort det och jag vill ha bort det nu!

Jag är trött på att känna mig tjock och mullig och dålig. Missförstå mig inte, jag är inte på väg ner i anorexia träsket. Så smal vill jag inte bli. Jag vill ha kurvor för det är snyggt med kurvor, men allt det där överflödiga som bara hänger och flabbar överallt. Det där som flyter ut över hela världen när man sätter sig ner, det vill jag ha bort! Nu!

Jag känner att jag är på väg ner i det där deppträsket igen nu. Jag vill inte, men dit kommer vägen bära om det inte händer nått nu. Sjukt dålig timing med tanke på att jag ska på fest nu i helgen. Hela helgen kommer bestå utav massa mat och alkohol. Jag har inga problem med att behärska mina matportioner eller så, för jag vet hur äcklig jag känner mig om jag stoppar i mig mer än tillräckligt kalorimässigt. Men med den här farten ner i deppträsket så är jag inte alls pepp på fest och alkohol. Sitter till och med och överväger om jag ska köpa bara mineralvatten och dricka. Det kanske blir så. Man behöver ju inte alkohol för att ha roligt, men nog känns det ju lite gött att sitta och sippa på ett glas vitt eller så. 

Åh vad jag inte skulle orka med det här nu! Att känna sig dålig och allt. Kanske lite sömn hjälper. Kanske inte. Håller stenhårt tummarna för en bättre dag imorgon. Will you do that too?

Inga kommentarer: