06 juli 2012

CIRKUS MAXIMUM!

mobilbilder.
Senast jag var på cirkus var jag en liten skit som var livrädd för clowner. Idag är clownrädslan som bortblåst så det kändes ganska givet att jag skulle följa med mamma och systerdottern på cirkus! Vi åt middag hos syster och Ken först. Whiskymarinerad grillad oxfilé, fransk potatissallad, kronärtskockspuré och grönsallad. Sjukt gott! Dog matkoma döden, lite grann.

Cirkusen var helt okej. 2 timmar lång var den men det kändes ändå som om den inte riktigt var färdig på nått sätt. Inte bara när den väl tog slut, men annars också. Vi var lite besvikna på bristen av clowner. Dom hade en clown, Totti. Det var allt. Lite snålt liksom.  
Dödsryttarna gjorde hela grejen bättre och clownfiaskot blev nästan bortglömt. Men bara nästan. Dödsryttarna är dom ni ser på första bilden. Diorios hette dom och dom var skitduktiga! 4 crossar och en tjej inne i den där lilla bollen. Det vet jag väl inte om man skulle palla haha :) Fast egentligen tror jag hon tjejen var där inne ''bara'' när det var 2 crossar i bollen. Tror hon sprang ut sen, men jag är inte helt säker. Var så inne i showen att jag missade det.

Men även fast det inte var så mycket djur, clowner och akrobater som Felicia önskade, så var det en trött liten tjej som villa åka hem genast när pappa kom och hämta. Mosters sötunge :)

Tror Cirkus Maximum får 7 clownnäsor av 10 möjliga. Cirkusarna förr var bättre. Speciellt den vi var på varje år när jag var liten. Kommer inte ihåg vad den hette, men bra var den. Eller ja, mitt 4-10 åriga jag tyckte väl det i alla fall.

Inga kommentarer: