04 juli 2012

4.7.2012

Igår kväll när jag kom hem var jag så trött så jag inte alls kände mig pepp på att stiga upp tidigt följande dag och va på gymmet 08:00. Men det gick förvånansvärt bra att komma upp imorrse, och komma iväg till gymmet sen. Och för att inte tala om den där timmen på gymmet sen. Huj vad bra, snabbt och smidigt det gick idag! Det gillas.

Man har dom dagar då man känner att man inte skulle orka gå till gymmet, speciellt dom dagar man ska dit extra tidigt. Men man vet på samma gång att om man vill bli nöjd med sin kropp, känna sig självsäker, och få lite muskler, så krävs det arbete. Och energi. Och att stiga upp klockan 06:30 på semestern är något man får räkna med bara. Ska man vara fin, får man lida pin. Som mormor och mamma alltid sagt. (men då handlade det mest om mitt hår som jag vägrade borsta när jag var liten eftersom jag var så håröm.)

Smakade fint med en tonfisksallad efter gymmet sen! Och extremt snygga bilder måsta jag självklart ta med camen också. På första bilden ser jag flintskallig ut och på andra tog jag kort precis när jag tugga. Det är alltså inget försök till 'duckface' jag gör. Sådeså.

Kul grej jag kom på nu bara. Det där 'duckface' kallade Ida och jag för 'tarja' under våran wannabe-inte-på-riktigt-riktigt-fjortistid. Kommer inte ens ihåg varför vi började kallade det för 'en tarja', men antagligen hade vi någon knäpp och fullkomligt logisk förklaring till det.
Den var säkert logisk just då i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste nog vara när vi såg bilden på mig och Tarja hallon. ;) hahahha ojoj. Vi måste!!!! träffas snart igen juuuu.

Jullan sa...

haha, ja men det måste ju ha varit nå sånt!
Ja det var sjukt längesen nu! Måste planera nåt :)