22 april 2012

you make my heart go ding-a-ling-a-ling


Hamnat på sjukhus/akuten?
Nej. Aldrig faktiskt. Är det konstigt?
Förlorat någon jag älskade?
Jo.
Dödat någon?
Om myror och massa andra insekter räknas så, jo.
Bakat sockerkaka
Har man sett teskedsgumman en miljon gånger när man var lite, har man bakat 
sockerkaka. Så är det bara. Typ. ''Tre ägg...fy..fyra..fem. Fem ägg blir bra.'' Ja ni förstår.
Lyssnat på samma låt en hel natt?
Ja gud ja!
Varit ordlös?
Det heter väl mållös ändå?
Hatat värme?
Hela tiden när jag var liten. Sommar var typ det värsta jag visste på 
grund av värmen. Nu älskar jag sommaren. Vill ha sommar nu nu nu.
Skrivit på någons arm?
När du frågar så börjar bara tänka på den där sommaren när Ida, Aina och 
jag skulle fara på avslutningen av Rockoff festivalen och jag skrev 
''Fullt ös, medvetslös'' på våra armar. Fina minnen.
Dissat någon som ringt på min mobil?
Har väl hänt.
Dissat någon som gillar/gillat mig?
Haga joo. Blockade en på facebook för några veckor sen.
Hatat någon som jag egentligen älskar?
Kanske det.
Har ätit middag med någon jag tycker om?
Tycker om-tycker om? Kanske det.
Tror på det övernaturliga?
På ett sätt jo. Spöken is for real. Det spökar i vårt hus. Helt säkert. Fast det 
spökar ännu mer på pappas barndomshem. Det är farmor och farfar som går igen där.
Har hatat mina föräldrar?
Det har vi nog alla någon gång.
Hatat min kropp och mitt utseende?
Jo, men det börjar ordna upp sig nu.
Spelat gitarr?
Det var obligatoriskt när jag gick i 9an. Men vi lärde oss bara 
'Living next door to Alice.' Konstigt det där.
Sjunger i duschen?
Ibland.
Har sett någon döende?
Jag såg på när våran förra hund fick en lugnande spruta i benet och sen två 
i hjärtat. Jag såg hur ljuset slocknade i hennes ögon. Det gör jag hemskt gärna inte igen.
Har vibrerat av nervositet?
Vibrerat? Helt seriöst? Skakat kanske, 
men vibrerat...jag är väl ingen telefon heller?
Tagit någon på rumpan?
Nej. Speciellt inte Ida.
Tycker att pengar är viktigare än nåt annat?
Nej gud nej. Skulle vara bra med lite mera cash ibland dock... 
''Money can't buy happiness, but it can buy music. Close enough.''
Gillar inte då folk frågar mig saker?
Nej verkligen inte så sluta fråga mig grejer nu!
Drömmer ofta mardrömmar?
Nej, inte nu mera.
Skulle kunna döda för någon?
För vem och vad/vem ska jag döda?
Skulle dö för någon?
I guess.
Har ett smeknamn?
En del kallar mig Deff, mamma kallar mig Julio ibland, Ida kallar mig Jullan, 
Julia kallar mig Juluris, Systeryster kalla mig Lillstrumpa. Ibland blir jag 
kallad Juju också. Jag har många smeknamn. Tydligen.
Somnat på golvet?
Flera gånger. Förra helgen senast.
Tagit min kompis pojkvän?
Nej. I don't play dirty.
Cyklat utan händer?
Har försökt, men det är ingen vacker syn så vi skippar det. 
Min koordination är inte så bra jämt.
Känt mig som ett as?
Dagen efter kvällen innan, if you know what I mean.
Hållit i en orm? 
Inte hållit i men typ känt på. Grannen har ormar så han och brorsan tycket det 
skulle va kul att knacka på min sovrumsdörr och säga ''Julia, kom ut och titta på det här!'' 
Och sen stå med ormen så nära dörren som möjligt, så när jag 
öppnade fick jag typ en majsorm upp i facet. Trevligt värre haha.
Varit så full att jag inte kunnat gå?
Full och full, men berusad + högklackar + dans en 
hel kväll kan göra det svårt att gå sen.
Trott att jag varit odödlig?
Vi har bara livet till låns, en dag måste vi lämna tillbaka det. 
Vaknat av att jag gråter?
Nej, inte vad jag kommer ihåg i alla fall.
Har gråtit i någons närvaro?
Det har nog hänt någon gång. Tycker dock inte om att gråta inför andra.
Önskar mig ett liv med en speciell person?
Det gör väl alla? Eller?
Har sett en film mer än tjugo gånger?
Dirty Dancing. Nuff said.
Gillar att städa?
Gillar och gillar. Det är mitt jobb, det kanske säger en del men det betyder inte 
att jag springer iväg på jobb med världens entusiasm alla gånger jag ska på jobb.
Kan tre eller fler språk?
Svenska, engelska, några få ord på franska, 
tyska och finska. Ja, vi säger så.
Har bra självförtroende?
Det har blivit bättre om vi säger så.
Tror på gud?
Nja. Men någon eller något är det nog där uppe 
 som bestämmer när vår tid är inne.
Har aldrig druckit öl?
False. Jo jag har druckit öl, det är gott.
Trivs med min kropp?
Jag jobbar på det.
Är dålig på att säga nej?
Jag är rädd för att jag är det jo.
Har varit på Hultsfredsfestivalen?
Nej, men det skulle vara grymt att fara någon gång! Fast helst av allt skulle 
det ju vara Woodstock, Rocklahoma, Lollapalooza eller Country stampede music festival.
Har tittat på stjärnorna med en varm känsla i bröstet?
Jo. Det är mysigt att ligga utsträckt
 på marken och titta på stjärnorna.
Hade gosedjur som liten?
Hur många som helst! Har alla kvar fortfarande 
och några bor högst upp på bokhyllan.
Gillar muskler?
Rawr.
Verkligen hatar att gå till tandläkaren?
Det är svårt att inte ogilla en tandläkare som luktade som 
ett helt bryggeri. Sen jag bytte tandläkare har jag inte problem att gå mera.
Älskar någon?
Ganska svårt att skriva nej här.
Gillar att kasta folk i snön och snömula dom tills dom ber om nåd?
Vänta lite nu, snömula? Verkligen? Snömula? 
Det heter måda. Man mådar någon. Och ja, det är väl lite...småkul.

Inga kommentarer: