04 april 2012

19 år.

 Idag fyller jag 19 år. Ett år äldre. Igen. ''Sista tonåret'' som Victor sa. Helt sjukt. Ett år till sen är man ''vuxen-vuxen.'' Jag som just hade vant mig vid att vara 18. Oh well, har fått massa gratulationer på facebook idag, och jag har svarat på varendaste ett. Har också fikat med Daniel, Jocke och Anna, och öppnat presenterna jag fick av dom. Av Daniel och Anna fick jag en kokbok med soppor och bröd, och av Jocke fick jag tre böcker -Hungerspelen, Kriget är slut, och Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät. Alla böckerna är jag nöjd med och det var jättebra presenter, men jag är mest glad över Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät, eftersom jag önskade mig den :) Kokboken jag fick är precis en sån kokbok som jag skulle kunna välja själv, den är precis så jag vill att kokböcker ska vara, med mycket detaljer och fina bilder så man ser hur maträtten ska se ut. Riktigt nöjd som sagt, tack så mycket alla tre! :)

Ska kila och iväg och ringa mamma nu och prata med henne lite, se ska jag börja med maten. Tänkte laga lite finare middag idag så det blir pannbiffar och klyftpotatis med stekt lök och nån smarrig sås. Kommer nog bilder senare, både på maten och presenterna :)

Inga kommentarer: