06 april 2012

Gone: Övergivna/Gone

BÖRJAN TILL SLUTET...
På ett ögonblick försvinner alla över femton. Bilar kör av vägen, spädbarn ligger ensamma i sin vagga och plötsligt fungerar inte telefoner, internet eller tv. En helt ny och skrämmande värld möter Sam, Astrid och deras vänner. Förtvivlat försöker de komma på gåtans lösning.
 Men tiden börjar rinna ut för Sam. Han fyller snart år. Och när man fyller femton...försvinner man.

Den här boken läste jag klart när jag var i Sälen, men kom på först nu att jag glömt att recensera den här. Det var en av de bättre böckerna jag någonsin läst det här. Det är första boken i en bokserie. Michael Grant skriver väldigt bra och han är en sån där författare som vet hur man ska skriva för att få läsaren att fastna och ''bara läsa en rad till'' och ''bara en till.'' Precis så som man vill att det ska vara när man läser böcker. Tycker jag.

Andra böcker i serien är bland annat Hunger, Lögner och pesten. Sen tror jag det finns 2 till +en som kommer ut 2013. Kommer definitivt skaffa alla så jag kan läsa klart serien. Den första boken sluta så spännande, så hur spännande är dom andra böckerna sen då? Jättespännande, I think so!

Hittade en bild på allas vårt google med de tre första böckerna. Det är så frustrerande och förvirrande när dom måste göra böckerna i både inbunden och pocket, och göra massa olika bildpärmar och grejer. Men det här är i alla fall i det stuket jag kommer skaffa resten av böckerna, för Gone: Övergivna har jag med sån där pärm, och inbunden och då är det viktigt att resten av böckerna i samma serie är lika, annars skulle det ju se jättedumt ut!

Inga kommentarer: