06 april 2012

Långfredan'


(bild från weheartit.)
 Det här med att fylla år mitt i påskhelgen och allt påskfirande är...lite stressande på något sätt. Det känns som om jag inte kommer hinna med allt. Drömmarna har jag bakat klart och dagens motion har jag fått, så så långt i planeringen har jag kommit i alla fall. Nu återstår bara att laga Janssons frestelse till påskmiddagen, slänga ihop en tårtbotten och laga en smörgåstårta. Och laga frostingen till cupcakesen färdigt så det bara är att spritsa på imorgon. Och så ska jag påskpynta rummet med bland annat fjädrar i påskriset. Och så ska jag plocka up lite i rummet, och byta sängkläder också. 

Men före jag sätter igång med alla dom sysslorna, ska jag rengöra mina örhängen och stoppa i dom igen. Eftersom jag tog hål i öronen i höstas måste jag ha örhängen i hela tiden så det inte växer fast och så. Alltså jag kan ju ha dom borta en stund, typ när jag duschar så det blir extra rent i hålen, men på längre sikt måste jag ha örhängen i konstant i drygt ett halv år till. Tills dess borde jag ha fått ihop en liten samling örhängen också, så man kan matcha hejvilt och variera sig lite. Det är väl det som är poängen med att ha hål i öronen?

Inga kommentarer: