07 oktober 2009

Planering

Man har läst om många människor som verkligen behöver en kalender för att deras liv ska funka. De måste planera in i minsta detalj för att allt ska hålla. Jag själv kan planera långt i förväg men också fara någonstans eller göra något helt apropå. Jag har en kalender där jag skriver upp saker jag ska göra, saker jag har gjort och när mina nära och kära fyller år. När jag slutade skolan kände jag att jag ändå behövde en kalender så man kan hålla koll på saker och ting.
Just nu har jag inskrivet; började behandla vårtorna 6.10, gudmor Anita fyller 69 år 9.10, inflyttningsfest hon Julia och Daniel 10.10, kusin Elin fyller 16 år 16.10, till Sverige med mamma, pappa, Daniel och Julia 17.10, middag hos syster 18.10 och faster Anne-Maj 68 år 25.10. Haha ojdå..
Helt plötsligt känner jag mig enormt beroende av min kalender. Jag är inte beroende av den men den tar en liten del av mitt liv eftersom jag kan planera in så pass mycket i den. När jag ser min planering så här svart på vitt i bloggen så känns det som att jag har fullt upp i Oktober. Även fast inte alla dagar är fulla så är det mycket som händer nu i oktober. Jag kan knappt vänta på att se hur December ser ut. Den månaden om någon måste ju va full planerad med födelsedagar, släktträffar, sista minuten julklappsshopping, bakning, lilla jul marknad och nyårsfiranden- var man ska vara och vem man ska vara med.
Jaja, vi får vänta två månader tills vi får uppleva det. Jag lovar att skriva om December med så man kan jämföra med Oktober och se när man är som mest upptagen.

Inga kommentarer: