22 oktober 2009

Läsa

När jag ändå är inne på ämnet böcker så måste jag skriva lite om läsning. Jag håller på och läser Shantaram nu men jag kommer tammefan ingenstans! Det är hopplöst. Jag började läsa i den för, en vecka kanske? Och har fortfarande bara läst två kapitel. Nog för att kapitlen är långa men i alla fall. Jag måste komma igenom denna 900 sidors bok så jag kan komma igenom min bokhylla med de 20-30 böckerna jag inte läst ännu.
Jag ligger lite efter om man säger så. Är med i en bokklubb och får böcker lite titt som tätt men jag borde inte beställa mera nu. Sådär har jag tänkt hur många gånger som helst men alltid är det nån bok som får en att ''ååha'' ''mmha'' 'aaa-ah'' eller något liknande. Alltid är det nån bok som man tänker ''ååh den vill jag ha! Mamma.. (a)''
Jag borde inte, men jag älskar böcker. Kan sluka hur många som helst.
På höstterminen i nian hann jag läsa 13-14 böcker på fyra månader. På ett sätt låter det lite, och på ett sätt låter det mycket. Hur som helst är jag i alla fall en bokmal. Det har jag fått efter min mor som i sin tur fått det av sin mor. Och min syster läser mycket också. Har för mig att farmor tyckte om att läsa också, mamma som sagt det?
Vi är en hel generation av kvinnor som tycker om att läsa! Helt otroligt att det kan överföras sådär, typ att det är ärftligt. Weird but true.

Ska försöka att läsa i Shantaram imorgon. Jag har ju faktist all tid i världen. Men det handlar ju om orken också..
Jaja, ni får veta imorgon hur det riktigt gick. Läste jag, eller läste jag inte..

Inga kommentarer: