18 oktober 2009

Lördag och Söndag

Nu har jag varit till Norrtälje. Vi for med 07:30 båten och kom hem med 15:00 båten och snacka om att man var slut sen när man kom hem. Det var i alla fall skönt att komma tillbaka till Åland.
Vi var först till Lidl och kollade lite men där blev det inte så mycket handlat. Vi var lite tidiga så det andra butikerna hade inte riktigt öppnat då ännu. I alla fall fortsatte vi till Willys sen. Shit va billigt allt va där! Och butiken var stor, trodde ju aldrig att den skulle ta slut. När vi gått med kassarna till bilen tog vi en tur in på Rusta. Där vart det också lite handlat, kommer inte ihåg precis allt vi handlade där. Vidare till Centrum för att käka. Hade inte käkat sen på båten där det blev en hemvetemacka till frukost. Vi drog till Pizza Roni och käkade.
Mamma och jag delade på en American Mozzarella & Sea food pizza. Grymt gott! När vi käkat klart for vi till Coop forum. Där köpte vi knappt något. Julia skulle ha en diskborste bara.
Sen gick vi ner till ÖoB och där hittade vi lite saker. Köpte ett par mjukisbyxor för 10 €! Det är liite skillnad mot Åland där ett par mjukisbyxor kostar upp mot 40 €.
På hela resan såg jag fem lärare. Mark, Mikaela, Camilla, James och Roger. Snackade med Roger i tax freen efter att jag köpt en ny parfym och foundation.

Som sagt, det var skönt att komma hem till Åland igen. Daniel, Julia och jag somnade i bilen på väg hem till Geta. Jag sov ända från stan till Geta. Sen sov man gått hela natten.

Ikväll har vi varit på middag till Syster i Lemland. Riktigt god mat var det. Ken är duktig på att laga mat :)
Vi kom hem där vid 20:30 och då vart det direkt i duschen. Kände att det behövdes.
Nu blir det bara soft resten av kvällen.Inget är det på tvn heller. Får se vad jag hittar på, en film kanske? Om jag hittar någon bra vill säga. Får se.

Inga kommentarer: