15 oktober 2009

Förkyld

Jepp jag är förkyld igen. Vakna imorrse och hade ont i bröstet och 37.0 graders feber. Here we go again!
Har hostat hela dagen vilket INTE resulterade i att min hals blev mindre stockad. Det lixom sitter fast, usch!
Köpte soppa till middag idag, mums, och mucoporetta(mucomyst). Så det blir väl att droga mucoporetta i ett par dagar nu tills allt är över. Hoppas jag inte blir täppt i näsan med. Hatar det grymt mycket!
Jag timade det hela perfekt i alla fall. Drar ju till Sverige på lördag och shoppar, förkyld.. yes! tummen.. ner.

Men det ska nog gå bra hoppas jag. Vi far med 07:30 färjan så det blir väl att stiga upp 06:00, en lördagsmorgon. Kan livet bli bättre?!
Svar jaa..Mätte febern just och nu är den uppe på 37.4. Har väl 38.0 eller nått sånt imorgon då antagligen.
Håller tummarna för att det inte är streptokocker i alla fall. Jag har ju inte fått ont i halsen ännu så det tyder på influensa eller helt enkelt vanlig förkylning.
Kommer ihåg att Katinka sa att man skulle dricka varmt och äta kallt när man är förkyld. Dricka varmt, jaa te är alltid gott men äta kallt.. Det syftar jag på glass och det äter jag inte. Egentligen gjorde jag det inte före jag fick streptokocker heller men jag tvingade i mig den ändå. Det var äckligt sött, huga! Isglass gick bra dock, så kanske ska laga egen isglass? Då blir det inte lika sött som köpt isglass i alla fall. Morgondagens projekt med andra ord.

Inga kommentarer: