22 september 2010

When the night...has come

Huga...det lät precis som att det var något utanför mitt fönster just...Det lät som att något skrapade mot väggen, asigt! Vågar knappt röra på benen för jag vet att dom syns ut genom den där springan mellan fönstret och rullgardinen. Inge illa menat nu men jag fattar inte hur folk kan sova med rullgardin uppe och gardinerna åt sidorna, lixom inget för fönstret, alla har fri insyn. Jag pallar inte för jag tror att någon ska stå och kolla på mig där ute...Ibland är jag till och med så nojig att när jag ligger med ansiktet mot väggen och ryggen ut mot rummet så tror jag att det står någon och tittar på mig, typ bredvid sängen. Jag har alltid sovrumsdörren låst, vem skulle komma in i rummet lixom?

Och nu undrar ni säkert varför jag är vaken den här tiden på dagen..Jag kan inte sova. Det är två nätter i rad nu som jag inte somnat fören 04:00 så jag orkade inte ens försöka lägga mig och sova 00:30 för jag visste att jag skulle vrida och vända på mig, lyssna på musik och vrida och vända på mig lite till ända tills klockan blev 04:00. Så jag tänkte...Jag kan lika bra vara vaken till 03:30-04:00 då så kanske jag somnar direkt...eller något? Vad tror ni?

Inga kommentarer: