08 september 2010

Don't write me off just...yet

Visst är det sant att man ibland, lite i smyg kanske, fixar upp sig liite liite extra för att till exempel för att bara fara till butiken. Med fixa upp sig menar jag då inte värsta hårfixet, sminket och finklänningen, nej men mera att man inte matchat det mörkturkosa linnet med de ljusröda jeansen eller den gula toppen med de korallfärgade byxorna. Så är jag i alla fall, även fast jag kan fara till butiken med mjukisbyxor och en stor hoodie, som så spelar det ingen roll. Men det där med färger..det styr oss ganska mycket i våra liv. Jag menar, man vill ju inte framstå som en stor vandrande miss match. Jag kollar alltid före jag sätter på mig något, att det verkligen matchar eller i alla fall funkar en aning bra ihop. Nu har jag ju då inte så många färgglada byxor, den färgen som står mest ut är väl de blå-gröna mjukisarna isåfall. Inte har jag heller nå färglada tröjor. Mina fyra hoodies som jag äger har färgerna svarta, blå-grön och så en grå, dock med rosa motiv så den gråa brukar jag ofta ha ett rosa eller vitt linne till. Har också tre koftor, en svart, en vit och en beige som lixom passar till allt i princip. Sen alla linne, toppar och tunikor jag har är i alla möjliga färger och där kan man ju välja att ha lager. Jag har oftast ett vitt linne under som bas för då kan jag ha i princip vilket linne eller vilken topp som helst ovanpå eftersom vitt passar till allt.

När man är hemma dock så kan man ju vara en liten miss match hej vilt eftersom ingen typ ser en när man går runt i blå-gröna mjukisar och ett lila linne i vardagsrummet. Eller som nu, när jag har en vit/rosa randig tröja, mörkblåa sidenshorts och blå/röd/gröna yllesockor på mig. Godnatt.

Inga kommentarer: