02 september 2010

Julia Signe Helena Österlund, nu går du och lägger dig!

Det är precis vad jag säger till mig själv nu, mitt förnamn, mitt mellannamn från farmor, mitt mellannamn från mormor och så mitt efternamn + nu går du och lägger dig, tror ni det hjälper? Korrekt, det gör inte det. Jag är förkyld och helt slut som artist, min näsa antingen rinner eller är täppt, mina ögon rinner som om livet hänger på det, jag har en sprängande huvudvärken även fast jag tagit en treo, jag har slem i halsen som inte vill lossna och hosta som river i halsen och dessutom låter ihålig och gräslig. Men jag är inte trött. Förkyld. Det är lixom det ordet som låter en få sova hela dagarna på soffan framför tvn, det ordet som låter en se 13-14 program på tvn på raken, det ordet som gör att man blir lite extra ompysslad. Är jag trött på dagarna och ligger på soffan och sover framför tvn? Svar nej. Ser jag 13-14 program på tvn på raken? Svar ja. Blir jag lite extra ompysslad? Svar lite. Är jag helt slut som artist på kvällarna och vill inget hellre än att sova länge? Svar ja jag är slut som artist och ja, jag vill sova. Kan jag sova? Svar BIG FAT NO! Ne-eh då, jag tar en varm dusch 00:30 för att jag i princip fryser som en gris och för att den sprängande dunkande huvudvärken ska släppa(i mitt fall brukar det hjälpa lite). Det är inte en skön känsla att sen vara uppe 07:00, förkyld och utan sömn, med det där förjävliga utseendet som förkylningen drar med sig, snörvel i näsan, vätska som rinner ur ögonen och en slemmig ihålig och gräslig hosta. Sounds pretty doesn't it?

Ne-ej, dax att stänga av datorn, bulla upp med massa kuddar(vilket påminner mig om att jag måste gå på jakt efter mera kuddar), dra täcket upp till hakan, ligga med näsduken beredd i handen och försöka sova.

Inga kommentarer: