26 september 2010

Every memory of looking out the back door, I had the photo album spread out on my bedroom floor

Jag bara längtar längtar längtar tills nästa vecka när jag förhoppningsvis får min nya kamera! Det är en svart Nikon Coolpix L110 som jag beställt. Rea på anttila, 250€ med kameraväska, 8 GB minneskort, batteriladdare och batterin. Längtar verkligen efter en kamera som fungerar. Min kamera jag har nu, en Fujifilm finepix F40fd, börjar sjunga på sista refrängen. På julafton i år har jag haft den i två år och den är verkligen inte bra mera, eller...det är egentligen lite från och till. Ibland vägrar den att fokusera, man kan få hålla på i 10 minuter ibland innan det händer något. Men, när den fokuserar och uppför sig som den ska så är den hur bra som helst. Jag har dock länge velat ha en systemkamera eller halvsystem. Eftersom jag gillar att fotografera så mycket så vill jag ju ha bra ''utrustning'' när jag gör det också.

Jag hade ju Fridas Canon i en vecka och det var helt underbart. Man var mera på G när man fotograferade och det var flera ton roligare än med en vanlig skruttig två år gammal digitalkamera.
Ni kan väl förstår varför jag längtar vah?

Bilden är tagen med Fridas Canon :)

Inga kommentarer: