05 juni 2012

Your heart is my piñata.

När vaknade du imorse? 
Svar: 05:00, som alla andra morgnar den senaste veckan. Lyckligtvis somnar jag om och vaknar runt 08:00. Då stiger jag upp.
  
Vad var det första du tänkte när du vaknade? 
Svar: 05:00-Vad.är.klockan..? 08:00-Meep meep, dags att stiga upp! Nej men helst seriöst, vem kommer ihåg första tanken när man vaknar på morgonen?

Ringde du nån imorse, vem och vad sa ni? 
Svar: Nej. Jag försökte smsa Maria men min mobil totalvägrade. Dumma mobil. Jag vill ha tillbaka min riktiga, min Zigge!

Vilket humör är du på? 
Svar: Trött tröttare Julia.

Vad har du på dig just nu? 
Svar: Ett par ljusblåa pyjamasbyxor och brorsans en gammal grå-svartrandig stickad tröja.

Har du ont någonstans? 
 Svar: Längdryggen och skulderbladen för jag ligger så konstigt med datorn just nu.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på? 
Svar: Grekiskt pasta med fetaost. Man dör matkomadöden när man har ätit det.

Hur mycket var din senaste lön på? 
Svar: Skrattretande lite.

Vad köpte du när du var till butiken sist? 
Svar: Proteinbars, solrosfrön och hundben.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet idag? 
Svar: Facebook tror jag. Skrattretande, egentligen.

Vad har du gjort idag och ikväll?
Svar: Idag har jag varit med mamma och vovvon nere vid stugan, varit till godby och tagit ut mina respengar, och handlat. Ikväll har jag chillat och varit på en skogsrunda med vovvon.

Vilken var den första låten du satte på idag? 
Svar: Bruce Springsteen-Because the night.

Varför ska man läsa din blogg? 
Svar: Jag vet inte. Om man gillar fotografering kan man ju titta in, laddar upp ganska mycket foton. Annars så kanske min blogg är småkul att läsa om man känner mig? Läsa lite om min vardag och så. Och så kan jag faktiskt va lite rolig ibland också. Men bara ibland. Jag har mina stunder.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten? 
Svar: Enligt bloggarkivet skapade jag ett inlägg med en deppig bild och texten -åthelvetemedallt. Jag var deppig över Paris-resan och att det just då såg ut som om jag inte skulle kunna fara på grund av pengabrist. Lyckligtvis kan jag fara nu. På söndag landar flyget i kärlekens stad.

Har du fått en komplimang idag, för vad? 
Svar: Det var en som gillade min senaste profilbild på facebook idag, gills det som komplimang? Bra. Då säger vi så.

När fotade du något senast, och vad? 
Svar: Idag. Testade gamla kameran som nu är såld. Fotade en bläckpenna. Tufft.

Har du gjort av med nå pengar idag, på vad? 
Svar: Tekniskt sett inte.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då? 
Svar: Har dom redan utsträckta allt vad det går och dom tar i en vägg.

Vad borde du göra just nu? 
Svar: Sova. Stenhårt. Det känns som om jag misslyckas.

Vad ha du haft på dig idag? 
Svar: Leggings, ett vitt linne och en oversize jeansskjorta som jag knutit i midjan. Ni vet, sådär lite snyggt som ''alla'' gör med rutiga skjortor.

Sådär. Det var allt. Nu ska jag försöka lyckas med att sova. Stenhårt. Godnatt filurer. skin skin som den sol du é, låt hela världen se ditt vackra leende.

Inga kommentarer: