23 juni 2012

MIDSOMMARAFTON.

I år har jag varit med om kanske den lugnaste midsommarafton någonsin. Men det var chill och skönt! Började med stångresning på Furulund klockan 3 och sen brummade brorsan och jag båt till systerysters stuga på Bastö där gänget väntade! 
 Orsaken till lugnet denna midsommar var för att systeryster är ganska höggravid just nu och kan föda vilken dag som helst, så om det skulle ha vankas BB-besök på självaste midsommarafton så är det ju bra om några stycken är nyktra. Till exempel mannen/pappan om dom skulle måsta tuta iväg till sjukhuset haha. 

Men som sagt var det en skön midsommar, och kul hade vi. Som vanligt. Alla hade med sig de dom ville äta och dricka så vi grillade massa mat och satt och mumsade och njöt sen. Glassen och marängerna jag lagat blev uppskattad efterrätt, och fruktsallad systeryster och jag åt var god :) Linda, Dan och barnen for hem sen senare och vi förflyttade oss in i stugan eftersom det vart så fruktansvärt kallt och myggigt ute. Barnen, syster och Maria gick och la sig men jag, Jocke, Ken och Thomas satt uppe och spelade klöver 8. Till 03:30. Jocke hade aldrig klöver 8 så vi skulle spela tills han fick den, men han fick den tammetusan aldrig så vi gav upp och gick och la oss vi också sen. -Idag har vi i princip suttit inne i regnrusket och spelat kort hela dagen och till sist fick faktiskt Jocke klöver 8 haha! Efter mycket om och men. Åt middag efter typ 25 omgångar med kortspelen i högsta hugg. Brorsan och jag brummade båt hem igen, i regnet, och resten av kvällen har varit lugn.

Kamera: Nikon D3100.
 Tack alla för en bra midsommar! Bara 3 veckor tills nästa fest nu ;)

Inga kommentarer: