03 juni 2012

Kläder, kläder, och lite kläder.

Håhå, inte trodde jag kläder kunde vara så jobbiga. Hela min dag har bestått av kläder i princip. Har börjat kolla lite vilka kläder som ska med till Paris, och då ingick ju förstås att pröva kläderna också. Alltså typ testa olika outfits och så. Nej jag är inte utseendefixerad eller så, jag trivs liksom bäst i mjukisbyxor och flanellskjortor, men lite olika kombos måste man väl ändå få testa? Det finns ju faktiskt linnen/t-shirts som inte alls passar till ens favoritshorts eller kjol. Och då måste man ju snabbt och jättevetenskapligt ta reda på vad som passar ihop med vad. Det var ganska kul. Men oj vad varmt man fick.

Har rotat lite i mammas garderob också så jag tror något plagg där ifrån åker med i misstag också. Upsis. Det är bra när man har lite samma storlek på kläder som sin mamma. Då kan man låna hej vilt. Är dock inte glad över att jag fick 40 i skostorlek och mamma bara 37-38. Jag kan alltså inte låna hennes cowboyboots. Det är tragiskt. -Men en och annan blus och så brukar rymma från mammas garderob titt som tätt. Jag har ingen aning om vart dom tar vägen.

En såhär glad Julia ska nu sätta sig och kolla på The Mentalist, och fundera vidare på vilka andra kläder ur förrådet som skulle kunna säljas på Ålands köp och sälj. Mamma och jag har börjat kolla lite men det finns nog en hel del till som andra skulle ha mer glädje av än vad vi har/hat haft av det. tbc on that topic.

Inga kommentarer: