17 juni 2012

Home at last!

Här är det någon som kommit hem från!
Har haft en bra vecka i kärlekens stad, vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja berätta. Flygresan dit gick i alla fall bra och jag var inte ett dugg nervös fast det var första gången jag flög. Det var till och med kul, förutom när man fick värk och lock i öronen. Men man var ju beredd på det så det kom ju inte som en chock direkt.
 De tre första dagarna spenderade vi endast i Disneyland och med allt som heter Disneyland. De tre första, eller två egentligen, var också på ett sätt de värsta eftersom man hade sjukt ont i ben och rygg när man kom tillbaka till hotellet på kvällarna. Men de sista dagarna har också varit jobbiga, för mig och storebror, eftersom vi båda blev grymt förkylda. Hursom så spenderades fjärde dagen på buss, tåg och tunnelbana först innan vi kom in till Paris centrum. Vi var och tittade på, fotade, och till och med upp i både triumfbågen och Eiffeltornet! Till Eiffeltornet stod vi i kö 1 timme och 45 minuter, men det var det näästan värt. Det var inte nådigt vad jag hade ont i ryggen då, och det var också den dagen jag började känna mig förkyld så hade jätte ont i halsen hela dagen. Men utsikten uppifrån tornet gjorde så man glömde bort all värk, för en liten stund i alla fall. Kan säga att det var ganska så skönt att komma hem till hotellet den kvällen i alla fall.

För övrigt så har dagarna på Disneyland varit bra och jag tror barnen varit nöjda. Vi hade fyra dagar som vi skulle spendera på Disneyland så fredagen var sista dagen. Vi har sett mycket, åkt mycket, ätit gott, och ja, gått mycket. Barnen har tagit kort med massa Disney figurer också. Bland annat Långben, Musse, Pluto Baloo och Nalle Puh. Sen har vi sett Ior, Buzz Lightyear, Tiana och Törnrosa. Rafiki, Mimmi, Piff & Puff, Kalle, Kajsa, Hattmakaren, Hjärter Dam och Tweedledee & Tweedledum. Barnen, speciellt Sarah, vart helt överlycklig när vi såg någon figur och skulle genast köa för att ta bild med dom. Och jag som var privat fotograf åt brorsan familj så fick ställa upp och köa och sen knäppa kort när vi väl kom fram.
 Finns säkert hur mycket som helst till att berätta, men sitter på golvet och svettas och fryser om vartannat, snörvlar och känner mig inte så pigg just nu, så om jag kommer på mera återkommer jag kanske imorgon. Är jag tillräckligt pigg imorgon ska jag också börja gå igenom alla 2158 bilder jag tog också. Just det, 2158. Nu föll hakan ner till golvet va?

Inga kommentarer: