29 november 2012

NÄR MAN HAR TID FAST MAN INTE HAR TID

Tydligen funka inte hjärnan bättre igår för jag hade inte en tanke på bloggen alls. Det känns som jag bara blir sämre och sämre på att blogga. Det är inte det att jag börjat tröttna, utan det handlar nog mera om att jag inte har tid. Det kanske låter lite konstigt när jag är hemma på dagarna, men det finns faktiskt mycket att göra hemma också. Jag har länge hållit på med urklippta recept jag klistrat in i häften, så dom inte ligger och skräpar överallt och tar massa plats. Nu är jag dock klar med det! När det börjar eka tomt i frysen bakar jag massa matbröd. Känner jag för att baka ändå bara slänger jag ihop en kaka eller två och kastar i frysen så man har att ta till när man får främmande. Ibland blir det att va barnvakt åt systers barn när hon vill fara och träna och hennes man är på jobb. Städar gör jag mycket också. Lagar mat varje dag så mamma inte behöver tänka på det när hon kommer hem från jobb :) Hjälper till i största allmänhet här hemma helt enkelt. 

Så bloggen, den kommer låångt ner på listan av måsten alla dagar. Igår var mamma och jag till stan en sväng och handlade en present + lite julklappar, och tog en fika innan vi for hem. På kvällen satt jag och slog in små små julklappar som ska va i brorsbarnens adventskalender. Det var verkligen pilligt med en del, men nu är det gjort så nu ska vi bara få klapparna hem till dom! Älskpälskar julmys :)

December 2011
Kamera: Nikon D3100

Inga kommentarer: