07 oktober 2012

SKUGGAN AV TVIVEL/SHADOWS OF YESTERDAY

I hela sitt liv hade Paige trott att hennes efternamn var Evans. Hon var övertygad om att hon var föräldralös utan andra släktingar än kusinen Esther, som uppfostrat henne.
 När Esther dör finner Paige bland hennes ägodelar tecken på att hon kan vara någon helt annan. Hon beger sig till Sefton Acres, ett magnifikt gods-och möts av stor misstänksamhet. Men känslan av att hon vart där förut växer sig allt starkare och hon beslutar sig för att finna en förklaring.

För ett tag sen fick jag en liten hög med gamla böcker av systeryster. 7 stycken böcker av alla möjliga slag som jag tänkt plöja igenom nu innan jag återgår till alla braiga böcker i min bokhylla. Man vet ju aldrig om nån av de här böckerna i högen är bra eller inte, så måste ju försök mig på dom i alla fall. Skuggan av tvivel var väl sådär kan vi säga. Den är tydligen klassas som mysrysare, men jag vet inte ja. Den var varken mysig eller hemsk haha. Började på en annan mysrysare igår(fanns två såna i högen), Trollspöets makt heter den. Förstår inte varför för den handlar om en sjuksköterska. Ordet trollspö känns malplacerat. Men jag har inte kommit så långt i boken heller så får se lite längre fram om den dyker upp en trollkarl eller nått.
Jag vet att jag inte måste läsa det här böckerna, det är inget tvång som att någon säger åt mig att jag måste, men det känns som ett måste för läsandets skull. Det låter inte vettigt men så är det. Jag kan ge ett exempel som kanske gör det hela lite vettigare. Om jag läser en bok och har kommit ungefär halvvägs men egentligen inte tycker om den alls, så läser jag den ändå klart. Sitter jag med en dålig bok så läser jag den till sista raden. Det har bara blivit att jag gör så. Mamma och systeryster är likadana. Så jag antar att det ligger i blodet haha.

Inga kommentarer: