23 oktober 2012

ÄPPELKAKAN SOM FAILADE

Som sagt hade jag ju lite ledsna äppel i fruktskålen som måsta få hjälp snarast, så slängde ihop en äppelkaka idag! Dock blev den lite fail och inte alls som jag hade tänkt. Mamma och pappa smakade och sa att den var god i alla fall, fast den inte höll ihop haha. 


Här har ni kakan när den just kommit ut ur ugnen. Som synes lagade jag den i en limpform. Gick jättebra att få ur den där ifrån sen och den fastnade inte ett dugg! Men som sagt var det stora failet att den bara smulade sönder när man rörde den.


Såhär fin var den när man stjälpte upp den! Är så putt på att den blev misslyckad :( Smulade sönder den i två pajformer och kastade den i frysen istället. Tror det kan bli ganska bra med vispad vaniljsås/visp som man brer över sen och kastar in allt i frysen ett par timmar till så det blir som en jättefalsk cheesecake. Eller nått. Eller ''glass'' på äppelkaksbotten kanske? Blev faktiskt på lite bättre humör när jag kom på den idén :) 

Receptet kommer imorgon när jag orkar komma ihåg allt! Alltså, jag lagade i grunden från ett recept från nätet men som alltid när jag bakar och lagar mat så hittar jag på lite eget också. Imorgon har jag nog energin och tänka igenom receptet och komma ihåg allt. Så, to be continued :)

Inga kommentarer: