30 juni 2013

SJÖBODSIDYLL OCH MUSIKMYS

Ikväll har jag suttit och myst med musik och massa andra människor nere vid sjöbodarna på Isaksö. Lite country var det, men mest annan sorts musik, sån musik jag inte riktigt gillar egentligen. Lite för jazzigt för min smak men det konstiga var att jag faktiskt njöt riktigt mycket! Blev glatt överraskad när den där känslan uppstod som bara annars uppstår när jag lyssnar på min absoluta favoritmusik. Jag lutade mig tillbaka, lade huvudet på sne, studerade de som sjöng, och riktigt lyssnade på orden som kom ur deras munnar. Och jag gillade det riktigt mycket! Det var häftigt att uppleva den där känslan med sån musik jag annars inte gillar. Man liksom förstår att man har så pass mycket öppet sinne att man faktiskt kan introducera annan musik lite nu och då! Fast man är insnöad på en och samma sak just nu. Kul!

För övrigt har jag jobbat hela helgen så är riktigt trött nu! Både lördag och söndag har gått i jobbets tecken så imorgon tänker jag ha helg, utan dåligt samvete. Det är ju trots allt bara måndag, och just måndagar brukar ju inte va så mycket att hänga i julgranen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wooop wooop, då såg du min båt, en vit plastbåt till vänster om den röda sjöboden på bilden, uppdragen ganska högt upp och utan motor :>

Julia sa...

Hm, kan inte minnas om jag såg en båt där ;) så du har en båt i Geta...nu får du verkligen säga vem du är!