16 juni 2013

NU VET JAG

Det där med lunchinbjudan idag har vart på min hjärna hela dagen. Som sagt var det inget nr jag hade sparat så grubblade på vem det kunna va och började desperat fundera vem av mina vänner som kunna tänkas ha bytt nr nu just. Kom inte på vem det kunna vara och fick alltmer dåligt samvete eftersom jag aldrig svarat direkt efter smset kom. Man vill ju inte att nån ska känna sig totalt dissad. Och den här stackaren som vänligt bjöd på lunch, och jag citerar "hej vännen, sugen på lunch/fika idag? Kram", måste ju ha känts sig vrål dissad. Man fick ju lite ångest eftersom det var så fint komponerat det där smset och verkligen var menad till någon som den här Någon var bundis med. Nu vet jag i alla fall vem den här Någon är. Det visade sig att hon som smsat skrivit in fel nr och trodde hon smsade till sin kompis. Istället hamnade inbjudningen hos lilla mig. Vrål dissarn' som inte ens svarar förens efter ett halvt dygn. Trevlig kicka hon där Julia Österlund. 

Det hela är i alla fall utrett nu och jag kan gå och lägga mig utan konstig känsla i magen att jag dissat en kär vän som villa luncha med mig. Och nu bara för att det inte ska bli ännu ett bildlöst inlägg slänger jag in en bild på Nova jag tog ikväll. Farlig blick. Goseskrutten!

Inga kommentarer: