08 maj 2013

NU ÄR DET SOMMAR!

Man vet att det äntligen blivit sommar när man börjar få värmeslag på dagarna, sommarskorna åker fram, man kan gå i shorts och tisha hela dagarna, och benen är renrakade från vinterpälsen! Jo det är så att jag inte är så flitig att raka benen under höst-och vintermånaderna eftersom benen ändå är täckta med byxor. Och när man sover ensam behöver man inte oroa sig för ett awkward hår moment. Jag har ju inte direkt blivit välsignad med såna där blonda hårstrån som knappt syns heller, nej nej, här kör vi på mörkbruna nästintill svarta så det säkert ska synas direkt när man gått lite för länge utan att ha tagit i rakhyveln. Det bästa med mina ben när man rakar dom dock att när man en gång gjort det, tar det faktiskt ett tag innan det kommer tillbaka. Och det är ju ett stort plus!

Det finns ju en lite sämre sida med härligt somriga och lena ben såhär tidigt på sommarsäsongen. Dom är ju liksom inte så bruna och fräscha. Blev ju nästan bländad när jag rakat dom klart. Och nu syns ju alla blåmärken extra bra när benen är så bleka. Och jag har många blåmärken för jag är så klantig och jag får blåmärken jättelätt. Men det är ju det som kallas sommarben, när man har blåmärken både här och där. Det känns dock som om det passade lite mera när man var under 10 sträcket...

Bild från i somras, men tyckte den passade in här när det blev ben tema ;) Och sen skulle det bli så tomt utan bild också.

Inga kommentarer: