21 maj 2013

BABY YOU MAKE ME WANNA DANCE, BETTER THAN I DO


Det är inte ofta jag är klar och redo för sängen den här tiden redan. Men nu är jag det, med taggarna borstade och ansiktet tvättat, nersmörskat och fräscht! Känns ganska skönt. Ska förflytta mig härifrån till mjuka sköna sängen nu, och krypa ner där under täcket med min bok. 

Det är underbart härligt att gå och lägga sig på kvällarna och kunna ha fönsterluckan öppen hela natten utan att frysa! Och bara ligga där och lyssna på alla ljud utanför. Hur det susar i träden. Eller hur en bil svischar förbi Getaboden en bit härifrån. Eller som igår när jag låg och lyssnade på en skata som kraxa. Vanligtvis hatar jag det ljudet och tycker det är mucho störande, men igår var det konstigt nog inte det. Det kändes bara mysigt. Och härligt. Och som sommar! Och sommaren är ju både mysig och härlig :)

Hörrni, godnatt på er!

Inga kommentarer: