19 april 2013

WHAT A SHAME WE ALL REMAIN SUCH FRAGILE BROKEN THINGS

Igår var en konstig dag. Egentligen har hela veckan vart konstig. Har fortfarande en konstig känsla i kroppen men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är frågan om. Man ska ju inte tänka så mycket heter det, bara göra. Men ibland måste man få tänka lite för mycket.

Idag är det tänkt att det ska bli hemlagade burgare till middag och då ska det väl va bröd till. Jag klarar mig utan men det är nog andra som blir lite putt ;) Har just slängt ihop en deg till några hamburgerbröd. Vet inte när jag bakade bröd sist...Blir inte så mycket sånt när man inte riktigt har motivationen alla gånger. Men som tur är så är några semlor inte så jobbigt att laga. Det går hux flux att slänga ihop, jäsningen tar 30 minuter, laga semlorna tar inte länge, 30 minuter jäsning till och sen 10 min i ugnen så är det klart! Allvarligt talat behöver man inte göra så mycket alls så baka semlor/hamburgerbröd kan man göra fast man är dödstrött med noll tankeverksamhet!

Dagens egobilder hihu. Ser lite risig ut på bilderna men som tur är syns inte finnen mitt i pannan i alla fall ;D

Inga kommentarer: