30 april 2013

LUGN VALBORG I ÅR OCKSÅ

Jag och Nova ensamma hemma, musik i bakgrunden och vin i kylen. Så ser min valborg ut. Lugnare än lugnast med andra ord. Förra året var jag lite bitter för att jag satt hemma ensam på valborg men i år känns det ganska OK. Jag menar, det är ju inte den viktigaste av alla högtider. För mig kommer midsommar och julafton ljusår före. Visst, valborg var hur kul och mysigt som helst när man va liten och så. Brasa, korv, mjöd och grejer men nuförtiden dricker jag inte mjöd mera så då har valborg tappat lite av sin tjusning. Och grilla korv kan man ju göra flera gånger i sommar sen! 

Så så var det med den saken. Dock säger jag inte att det säkert skulle va grymt att va ett gäng och släpa ihop en egen liten brasa, grilla lite korv och ha det allmänt mysigt tillsammans. Skulle ha suttit ute på Bastö nu till exempel med hela slurven, men eftersom några skulle jobba till 17 så blev det inget av det. Vi försöker nästa år igen! Får hoppas på sånt här über bra väder då också :)

Inga kommentarer: