05 december 2012

NÄR SNÖSTORMEN VINER UTANFÖR...


...sitter jag och multitaskar här inne i värmen. Dricker te, lägger in alla mina kontakter i mobilen igen eftersom alla försvann när jag bytte fon, lyssnar på julmusik, redigerar bilder och slår in julklappar. Man är ju kvinna osv, då kan man göra massa samtidigt.

Det där var det jag skrev tidigare idag men sen måsta jag skynda mig tull butiken så jag hann aldrig skriva klart eller publicera. Men det går ju såhär med när man sitter och relaxar efter den här stormiga dagen. Multitaskade lite igen sen när jag både kokade blomkål, lagade knäckebröd, utfodrade kattorna, och förberedde för att få blomkålen till puré. Det var lite rörigt ett tag men tillslut var det bra och purén vart jättegod! Åt lite kycklingstrimlor till och sen tog vi oss ut i stormen med hunden. Efter 30 minuter på grymt hala vägar och dryga timmen med bus i snön +snöskottning så...sitter jag här. Då har vi gått runt hela dagen! Nu ska jag krypa upp i fåtöljen med boken och en mugg te och sen blir det snarklådan tidigt ikväll.

Inga kommentarer: