31 december 2012

MITT VIKTIGASTE NYÅRSLÖFTE

Skrev ju igår att jag tänker ha hela två nyårslöften i år. Det mindre seriösa att börja läsa mera igen berättade jag ju om. Mitt andra som jag skulle hålla på tills idag är att jag ska börja våga prata och berätta om att jag en gång vägde 83 kg med ett midjemått på 102 cm. Nu står jag på 54 kg, och 66 cm i midjan. -29 kg och -36 cm i midjan är det! I september i år började jag med ett nytt mått också, nämligen över höfterna/under naveln. 13 september i år mätte jag 84 cm  under naveln(alltså där jag är som bredast.) Nu 3½ månad senare mäter jag 77 cm på samma ställe. -7 cm alltså. Det går ju inte direkt snabbt, men det går ju framåt i alla fall :) Behöver jag nämna att jag är ganska stolt?

Det blir väl en ganska bra grej att fira in det nya året över det här? Kommer bli en lugn nyårsafton hemma med mamma och pappa :) Håller på och fixar lite fondue nu så ska smaska på lite gott kött(rådjur bland annat), knäckebröd/kex och lite smarriga ostar. Har också lagat 3 olika sorters kalla såser idag. Sweet chili, BBQ-taco och örtsås med oregano och basilika. Mums! :) 
 Nu börjar det bli klart så ska tassa iväg till köket. Gott nytt år igen allihopa!


Inga kommentarer: