03 december 2012

IT'S LIKE YOU DON'T WANNA FORGET ALL THE SMALL THINGS

En tanke slog mig just mitt i redigeringen av Paris bilderna(yep, jag var där i juni i år och har inte redigerat bilderna klart än), man tar verkligen kort på allt. Kommer inte ihåg mera hur många bilder jag tog på hela veckan vi var i Paris, men sista dagen fick jag börja redigera lite dubbletter så jag skulle få rum med nya bilder. Och det minneskortet var tomt när jag for, might I add.

Vartefter man kollar på bilderna, tänker tillbaka och redigerar så ser man att det verkligen finns allt mellan disneyfigurer till tomma tallrikar på de där bilderna. Snubblade just över en bild på ett fönster på ett hus på själva ''förområdet'' vid stora disneyparken. Jaha titta ett fönster! var ungefär reaktionen. Men sen kom jag ihåg känslan när man gick där. Allt var verkligen ''wow'' och brorsan och jag sa flera gånger att jäklar vilket arbete med alla detaljer! Det var verkligen sjukt vad detaljer det fanns över allt. Dom har verkligen tänkt på allt och gjort sitt bästa och lite till för att allt ska bli så verklighetstroget som möjligt för alla barn.
 Så det är nog sånt på såna här ställen som gör att man tar kort på allt. Man vill minnas allt, varenda liten detalj! Och bästa sättet att friska upp minnet på är ju faktiskt bilder och fotografier. Då, när man kollar alla foton från resan, kommer man ihåg alla känslor och tankar. Hur man gick där och tyckte allt var så stort och häftigt. Hur man knappt kunna vänta på att komma hem och visa bilder och berätta allt för resten av familjen! Det här var min första riktiga ''utomlands resa'', men definitivt inte den sista. Jag vill fota mera i andra länder! Se mera och upptäcka mera. En dag när man har massa pengar kanske :)

Bild på fönstret jag pratade om haha!

Inga kommentarer: