04 december 2012

30 SAKER ALLA KANSKE INTE VET OM MIG

  1. Jag är född 3 veckor för tidigt och skulle egentligen kommit 23 april istället för 4, men jag hade lite bråttom :)
  2. När jag föddes hade jag höftluxation, vilket innebär att mina höfter inte var färdigt utvecklade så jag måsta ha dubbla blöjor de första veckorna. 
  3. Jag kan böja tummarna ner till handlederna och så dom ligger vertikalt ''under'' pekfingret och långfingret.
  4. Är världens största Cityakuten-nörd!
  5. Jag blir väldigt lätt fäst vid saker och har svårt att slänga iväg grejer som gått sönder. Lite jobbigt ibland haha!
  6. Jag har ganska nyligen börjat äta grejer som jag inte gillade som barn och som jag aldrig trodde jag skulle gilla. Kaviar, leverpastej, senap, saltgurka, hallon, zucchini.
  7.  När det kommer till mat äter jag i princip det mesta och är inte rädd för att testa nya grejer, men ställer du fram fläsk, bacon eller kassler strejkar jag. Det smakar inte gott i min mun :(
  8. Jag vet inte varför, men jag gillar inte alls när hemtelefonen ringer när jag är ensam hemma. Blir obekväm på nått sätt. Vet att det finns flera som har såhär.
  9. Jag är allergisk mot kiwi, vitlök, myggor och linalool(ett ämne som kan förekomma i hårvårdsprodukter, tvål, lotions, tvättmedel och insektsmedel.)
  10. När jag gick i lågstadiet sa en kurator och en skolpsykolog att jag måsta börja gå till BUP för ''att jag var så ensam på rasterna och inte pratade så mycket.'' Blev skickad till BUP, träffade 3 psykologer på en och samma gång, var där drygt 1 timme och fick beskedet ''men inte är det nått fel på dig, du är helt normalt.'' 3 ord till dom som skickade dit mig? In your face.
  11. Jag har aldrig gått i simskola men jag var alltid med till stranden när brorsan gick. Sa till mamma att ''jag lär mig simma av att titta på dom andra.'' och det gjorde jag.
  12. Älskar korsord och löser minst 1 varje dag. Bra allmänbildning :)
  13. December och julen är min favorittid på året och julen den bästa dagen. Näst bäst är dagen före julafton när det sista inför juldagarna fixas, granen tas in och pyntas, den sista julmaten görs i ordning, och julskinkan provsmakas varm och direkt från ugnen, framför Bingo lottos uppesittarkväll.
  14. Tycker om när hela familjen sitter tillsammans och dricker glögg och kollar på Kalle Ankas jul på julafton :) det är mysigt fast det är i princip samma program varje år!
  15. När jag var liten slickade jag på en järnstolpe på vinter för att se om tungan verkligen skulle fastna. Det gjorde den.
  16. Även fast jag vart utan socker i lite över 3 år blir jag ibland grymt sugen på rostad macka med honung på. Har inte ätit det på över 5 år. Favoritmackan sen barnsben.
  17. Det kliar i fingrarna så fort jag ser en bokhylla där böckerna inte står i storleksordning, då vill jag ändra om det direkt. Är ju dock en annan sak om böckerna står i bokstavsordning efter författarna.
  18. Har haft klaustrofobi sen jag var liten.
  19. På frågan vilken som är min favoritmat svarar jag alltid mammas och mormors. 
  20. Det finns ett vanligt hushållsljud jag inte tål och det är bykmaskin.
  21. Har en lista på kylskåpet över böcker jag vill ha. Nått som alltid går hem i julklappsväg och till födelsedagen!
  22. Min favorit jullåt är Little drummer boy.
  23. Den som hjälpt och stärkt mig mest till den person jag är idag är min dagisfröken och årskurs 1 lärare Ramona :) Tack!
  24. Jag har fortfarande en dagbok jag skriver i, mest när andan faller på och jag känner att jag måste få skriva av mig.
  25. Sean Connery och Pierce Brosnan är mina favorit James Bonds.
  26. Jag tycker tacos är godare med kyckling än med köttfärs.
  27. Många vet att jag har bred musiksmak men vad nästan ingen vet är att jag tycker det är skönt att sitta och lyssna på The Beach Boys, The Eagles och Bob Dylan :)
  28. Jag får jättelätt blåmärken.
  29. Jag har ett fyrkantigt födelsemärke på höger lår och ett hjärtformat på vänster.
  30. Är svag för kaffedoften när man just öppnat ett nytt kaffepaket.
Sådärja, det var den listan :) Det är ganska kul att göra såna här listor egentligen! Man får klura något så tusans i början och slutet bara. I mitten flyter det på hur bra som helst, men i början är det svårt att få nån bra start och i slutet börjar man få slut på idéer. Till slut kom jag i alla fall på 30 saker där en del saker kanske är nytt för några som känner mig :)

Inga kommentarer: