30 september 2009

Caritas fotfix

Idag var jag till Caritas fotfix. Jag har haft nå konstigt under vänsterfot som alla säger att är vårtor. Det visade sig att det var vårtor. Nu har Carita fixat det! Först fick jag ett varm fotbad och efter det kollade Carita på mina fötter och de där vårtorna. Hon karva lite på dem och en började blöda jättemycket. Det slutade nästan inte.
Efter det filade hon lite på stortårna där jag hade förhårdnader. Hon filade men nån konstig sak som nästan såg ut som en tandläkarborr. När Carita var klar med det satt hon på ett vårtmedel som hette Verruxin.
Fick en rosa lapp under foten och sen var jag klar. Haha, Carita satt till och med på mig sockorna igen, så snällt!

Jag känner Carita ganska bra. Hon har jobbat med mamma och jag har varit på en fest på Vårdö med Carita men det var typ hundra år sen känns det som. Hade inte träffat henne sen dess bara sett henne på Soltuna förra julen.
Det var i alla fall megaroligt för mamma och hon satt och snacka och skratta massa, och jag kan säga att Caritas skratt smittar ganska mycket! I alla fall, kul att träffa dig igen :)

1 kommentar:

aprilbarn sa...

hoppas de fixar sej med vårtorna...ja Carita är en härlig person...