28 augusti 2013

VARFÖR ENVISAS MAN MED ATT HÅLLA FAST VID ALLT GAMMALT?

Jag blev just klar med att rensa min garderob. Allt som är för stort, och allt jag inte använder mer åkte. En hel del blev det, men en hel del är det kvar också. Den här gången försökte jag faktiskt att inte göra som man annars brukar. Behålla dom där kläder man ''nog kommer använda snart'' alltså. Men det är svårt när man väl står där och granska plaggen, fast man före bestämt att nu förbanna åker dom där paltorna jag aldrig har på mig!

Blir nog lite som far till loppisen, en del ska mamma få titta igenom om det är nått hon vill ha, och några plagg åkte i en skild kasse som jag tänkt höra med systeryster om hon vill kolla igenom. Så nu vet du det syster! :)

Man borde egentligen ta sig tid att pröva alla kläder när man rensar garderoben, då kanske man verkligen sätter bort dom där plaggen som inte alls passar mer. Men det är nog det där emotionella bandet man har med en del plagg som sätter stopp. Har man till exempel gått igenom en ganska stor viktnedgång tror jag det är svårt att göra sig av med alla det där stora plaggen sen. Men oj vad skönt det är när man kastar dom till skogs och får plocka in nya plagg som är ett par storlekar mindre!

Inga kommentarer: