14 augusti 2013

IRRITATIONSOBJEKT

Som typ alla vet som känner mig bra är Cityakuten min absoluta favoritserie. Vet inte hur många gånger jag sett alla säsonger och episoder. I våras skulle TLC börja visa Cityakuten ända från första början, riktigt från pilotavsnittet av säsong 1 från 1994. Jag var överlycklig såklart och hade ställt in mig på att sitta bänkad kl 8 för att se hela serien från början. 1 vecka före starten togs TLC bort från ip-tv kanallistan. Snacka om irriterande. Nog för att jag har de 6 första säsongerna på DVD-box men i alla fall, det var fortfarande irriterande. Jag håller fortfarande fast vid att det är en helt annan känsla att kolla på en tv-serie på tvn. Det är liksom något charmigt och extra roligt med att måsta vänta 1 vecka på nästa episod. Jag är lite konstigt på det sättet haha.


Har fått världens abstinensbesvär efter Cityakuten nu på senaste. Helt sjukt. Har suttit och kollat på klipp på youtube nu från bästa säsongen, säsong 8, och jag kan inte säga att det hjälper direkt. Det kliar verkligen i fingrarna efter att beställa hem säsong 7 & 8 så när ekonomin tillåter ska det kastas iväg en beställning så det bara skramlar om det. Efter det är jag bara 7 DVD-boxar från att ha den hela kompletta serien i mina ägor :) Gissa vad jag ska önska av tomten till jul...

Inga kommentarer: