16 augusti 2013

EN BOKMALS FUNDERINGAR

Även fast jag älskar att läsa har jag såna perioder när jag läser väldigt lite. Ingen inspiration finns då och det är som att hjärnan blir helt rastlös av tanken att sitta rakt upp och ner och läsa. Nu  känns det som jag är på väg i en läsa-onormalt-mycket-period igen, och jag klagar inte direkt :)


Det känns som sommarläsningen tänker börja på allvar nu. Såhär lagom till den ska övergå till härlig höstläsning. Visst är det underbart att steka i solen, eller ligga i skuggan med en bok på sommaren, men den där höstläsningen har en viss charm. En av de mysigaste sakerna som finns är att sitta uppkrupen i soffhörnet, framför kakelugnen, med en bok, tända ljus och en mugg te och höra regnet som smattrar utanför och vinden som  viner runt knutarna. Då vet man att man lever :)

Inga kommentarer: