30 september 2013

POETEN/THE POET

När kriminalreportern Jack McEvoy får beskedet att brodern, mordutredaren Sean, begått självmord blir han misstänksam: självmordsmeddelandet ''bortom tid, bortom rymd'' är inte Seans stil och visar sig vara ett citat ur en av Edgar Alla Poes dikter. När Jack sedan upptäcker att flera andra polisers självmordsmeddelanden liknar broderns, uppenbarar sig ett skrämmande mönster-han är en seriemördare på spåren! FBI kopplas in i en hisnande jakt på Poeten, en mer gäckande gestalt än man någonsin vågat tro.

Läste egentligen den här boken klart för ett par veckor sen men har glömt bort att skriva i den. Hursomhelst digga jag den sjukt mycket! Jag har läst en bok av Michael Connelly tidigare och fastnade för hans stil och böcker direkt. Den här boken, som jag antar att alla är, var riktigt spännande! Jag satt och sträckläste 10 kapitel/dag när jag väl kom igång. Kapitlen var inte så värst långa heller.

När det kom fram vem mördaren var blev man lite paff. Alltså var det sådär som det ska vara i riktigt bra deckare, man ska misstänka flera olika under bokens gång och när rätta mördaren kommer fram ska det vara den man minst anade!
 Boken får 10 solar av 10 möjliga, och jag kommer så småningom springa till bokhandeln och köpa flera Michael Connelly böcker! :)

Inga kommentarer: