11 juli 2013

INSPIRATION TILL UPPDRAG

Mat verkar vara mångas stora intresse nuförtiden. Mitt med. Jag samlar på mig recepttidningar till vansinne, det ligger urklippta recept överallt. Jag har 5 stora häften med alla recept jag samlat på mig. Jag har kokböcker så jag skulle kunna sälja, men ändå önskar jag mig fler. Alltför många bokmärken på min dator är matbloggar, eller recept från diverse receptsidor.

Idag har jag spenderat nästan en timme med att leta efter ett bra dessert recept som är anpassat till en som är både diabetiker och laktosintolerant. Det var viktigt att det var laktosfritt i alla fall. Jag har ett litet uppdrag till imorgon och jag måsta verkligen hitta ett bra recept idag innan jag går och handlar, eftersom desserten åker iväg med mamma tidigt imorgonbitti.

Det här är vad jag kommit fram till hittills. En hallontårta jag hittade recept på, eller chokladmousse. Varför så jobbigt val?

Inga kommentarer: