28 juli 2013

DU ÄR BRA PRECIS SOM DU ÄR

Har vart slö med att läsa bloggar flera månader nu. Det resulterar i att jag har massa inlägg att läsa! Tur att det är mycket kvar av sommaren än. Har just suttit och sträckläst en av favoritbloggarna och blev inspirerad av ett inlägg. Hon skrev om att hon oftast bara beskriver sina dåliga sidor, att det var lite konstigt, så hon skrev ett helt inlägg om grejer hon är bra på. Så det är det jag blev inspirerad av, för jag är själv så. Så nu ska jag skriva ett eget sånt inlägg, utan att känna den där skrytkänslan som jag absolut undviker helt och hållet.

Att uttrycka mig i ord och text, det kan jag bra! Laga grymma lilla my knockor-expert på det nuförtiden! Slänga ihop nya maträtter bara sådär och hitta på egna recept. Är också expert på att inte kunna hålla mig till recept utan hittar på lite eget vartefter.

Expert på att städa ordentligt. När jag väl börjar går jag all-in och det ska inte se halvdant ut när man är klar. Är faktiskt också ganska bra på att göra flera saker samtidigt. Jättebra på att lära mig låttexter på rekordtid-ibland räcker det att lyssna på låten en gång.

Världsbäst på att baka drömmar och mina pajer brukar få mycket beröm. Kan få till ganska rejält bra naturbilder med min lilla kamera. Är väldigt bra på att lösa de svåra korsorden i krysstidningar-det är också mina favoritkorsord!

Sådär. Egentligen borde man tänka på det här oftare. Sätta sig ner, tänka riktigt noga, och skriva ner på ett papper. Kanske till och med skriva en lista med det man är bäst på, och en med saker man är mindre bra på. Man vet aldrig, kanske listan med bäst-saker är 10 gånger så lång som listan med sämst-saker?

Inga kommentarer: