Som kuriosa ska tilläggas att Quantas är det ända större flygbolag som hittills aldrig haft en allvarlig olycka.
P=problem inlämnat av piloten. S=svar från mekanikern.
P: Innersta hjulet på vänster sida borde nästan bytas.
S: Har nästan bytt ut det innersta hjulet på vänster sida.
P: Testflygningen gick OK, bortsett från att den automatiska landningen var något hård.
S: Det har inte installerats något automatiskt landningssystem på detta flygplan.

P: Propeller nr 2 får inte nog med smörjning.
S: Smörjning till propeller nr 2 är OK. Smörjning till propeller nr 1,3 och 4 är felaktig.
P: Någonting sitter löst i cockpit.
S: Någonting sattes fast i cockpit.
P: Döda insekter på framrutan.
S: Levande insekter är restade i lagret.
P: Autopiloten ger ett fall på 200 fot när flyghöjden ska låsas.
S: Kan inte återskapa problemet på marken.
P: Tecken på läckage på höger sidas landningsställ S: Tecken borttaget.
P: Ljudet i intercom är otroligt högt. S: Ljudet i intercom inställt till en mera trovärdig nivå.
P: Mothållslåset får gashandtaget att sitta fast. S: Det är liksom därför det sitter där...
P: Misstänker att det är en spricka i framrutan S: Misstänker att du har rätt.
P: Saknar motor nr 3 S: Motor funnen på höger vinge, efter kort sökarbete... P: Flygplanet uppför sig lustigt S: Flygplanet har beordrats att ta sig samman, flyga ordentligt och vara lite mer seriöst. P: Radarn brummar S: Har omprogrammerat radarn till att tala.
P: Mus i cockpit.
S: Katt installerad.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar