10 januari 2013

TIPS!


Här kommer ett litet tips på ett hemlagat schampo jag började använda för några dagar sen. Har tyckt länge att mitt hår inte är lika glansigt, mjukt och tjockt mera. Blev såhär efter några uppklippningar, och efter i somras när jag klippte det ganska så kort. Stormtrivdes i den frisyren men nu saknar jag mitt långa hår! Det ska tillbaka nu! 

Jag surfade alltså runt lite och tillslut hittade jag ett forum där en tjej hade exakt samma problem som mig! Och tipsade en annan tjej i sin tur om ett schampo hon använde som enligt henne är ''oslagbart och får håret att må prima och växa som ogräs.'' Tänkte att det inte kunde skada och testa, så idag var det fjärde gången jag använde det. Efter bara andra gången kände jag skillnad, så något bra måste det tillföra håret :) det är tänkt att man ska använda bara det här i håret, inga andra schampon eller balsam! Här är receptet!

  • 1 msk citronkoncentrat/saft (färskpressad citron går också prima!)
  • Ca(knapt!)en msk honung
  • 1 helt ägg
  • 1 äggula
Blir man lätt torr kan man ha i ett krm olja också. Som sagt känner jag skillnad så det är nog värt att testa! Det här är alltså det enda jag använder till mitt hår just nu +BC miracle oil. Fönar eller plattar inte det ens. Återkommer om nån vecka och berättar om det bara blir bättre och bättre :)

Inga kommentarer: