31 januari 2013

STUCK IN COLDER WEATHER

Det här vädret alltså. I Oktober/November villa jag ha snö och blev helt exalterad när första snön föll. Jag gillar snö, och största anledningen till att jag MÅSTE ha snö varje år är för att jag vill ha en vit jul. Det ska va massa snö på julafton. Hur mycket jag än önskar att jag skulle kunna bo i Kalifornien ibland, skulle det inte passa mig att bo i västra USA där dom inte har snö.

Nej snö, det måste det va varje vinter. Nu dock börjar jag tröttna lite smått. Tidigare idag regna det men sen övergick det till snö. Och nu kommer det fortfarande snö. Satt och titta ut när det föll snöflingor stora som dasslock just och tänka att ''Nää-ej, vad deprimerande.'' Jag längtar så till våren och sommaren nu. Lite positivt är ju i alla fall att marken, och vägarna, har blivit bara. Lite is och snör här och var men annars...Det behöver inte alls bli kallt i Februari som den där väderspågubben i Ålandstidningen sa. Det kan bara bli varmare och varmare nu tycker jag. Vitsippor, tussilagos och fågelkvitter känns oändligt långt borta just nu.

Inga kommentarer: