04 januari 2013

BUSTED, BRUISED AND BROKEN, BRUSHED IT OFF, KEPT ON GOING

Med ett blåmärke rikare är jag just på väg och kryp ner i snarklådan och möta John Blund. Har gjort allt från att gymma och baka bröd idag, till att koka äppelsaft och umgås med mamma. Och blåmärket fick jag från den mest otippade saken av dom alla. När jag bakade bröd. Armarna slog i kanten på bunken hela tiden när jag knåda så nu har jag ett stort rött blåmärke på vänster underarm. Vackert. Jag får jättelätt blåmärken. Det är ett under att inte hela jag är ett stort vandrande blåmärke faktiskt.

Fast då skulle jag ju va blå hela jag. Och då är ju smurfen ett mycket bättre smeknamn än blåmärket. Fast å andra sidan kan ju blåmärken skifta i blått, lila, rött och gult. Och då kommer jag osökt att tänka på brorsans gamla Nokia back in the days. Den hade kameleont skal som skifta i grönt, blått, rött/brons och gult(??) Sjukt grym telefon det där.

Inga kommentarer: