27 november 2013

INGET VINTERLAND ÄN


Lånar ett collage från Weheartit för att demonstrera ännu mer hur mycket jag fösöker psyka vädret just nu. Julia. Vill. Ha. Snö. Skulle va mysigt med lite vitt på marken till Lilla Jul men bara det är massa snö på julafton är jag nöjd!

Jag hatar när folk klagar på snön sen när den är här. Det är kallt, det ska skottas, den är ivägen, det blir halt, och fasiken om det börjar snöa mera, då brakar helvetet lös för vissa. Kanske många stör sig på mitt eviga nojs om att jag vill ha snö och vinter och jul nu men ärligt talat känns det nojset bättre än allt nojs och alla fel folk hittar med alla årstider. Vintern är för kall och snöig, våren är för slaskig och blöt, sommaren är antigen för varm eller blåsig, och på hösten regnar det för mycket och är för mörkt. En del har svårt att vara nöjda med det dom har. Mycket vill ha mer heter det ju. Önskar folk skulle sluta vara så giriga jämnt. Jag tycker alla årstider har sin charm.

Inga kommentarer: