22 november 2013

ATT BLI VÄN MED RÄLS-I-KÄFTEN TANKEN

Jag har länge haft besvär med att det slår lock för mitt högra öra hela tiden. När jag pratar, när jag biter ihop tänderna, och mest om jag går och pratar samtidigt. Släng in lite blåsigt väder så är det perfa! eller så inte. Har också käke som är sned så på senaste har jag klurat lite på om det är den som gör att det slår lock jämt. Eftersom mamma och jag går till samma tandläkare hade jag henne att fråga tandis när hon ändå var dit igår, och då fick jag det bekräftat. Tandläkaren tror nog att det är käken som gör att jag får lock så det skulle borda fixas. Till min lättnad går det att fixa med tandställning i alla fall och inte operation som det oftast är när det rör sig om käkar.

Nu måste jag bara bli vän med tanken på att jag kanske har räls i käften snart. Borde egentligen ha skaffat det för flera år sen på grund av några sneda tänder men jag har alltid vägrat tandställning. Men nu tror jag faktiskt att jag är helt OK med idén. Ska hitta en bra tandreglerare nu bara som kan sätta in rälsen åt mig. Och det är inte det lättaste när man har en tandläkarskräck som bara världens bästa tandläkare Paula hjälper mot. Tror faktiskt inte det finns nån bättre tandis än henne alltså. Synd att inte hon kan sätta in rälsen åt mig...

Inga kommentarer: